lørdag den 19. november 2011

fra Kathmandu til Pokara og Himalaya

den  19 nov.
op  meget  tidlig  og  vaere  paa turistbusholdepladsen  i Ktm  kl. 06  -  dejlig  kaffe  og aeggetoast   paa en  fortovs ( stadig  ingen  mavebesvaer...7-9-13 )
Med  stopfyldt  bus kommer  vi  afsted   ad snoede  bjergveje  EFTERHAANDEN   op  i  den  hoeje  klare  bjergluft  til  Byen  Pokara , hvor  jeg  bliver  resten  af  tiden.
 Slut  med  taage  ,  dis  , stoev, stank  og  skald  i  Ktm
Vi  ank.   til pokara   ved  15  tiden,  ud  af  bussen  og  igen , igen blive  overfaldet  af  ivrige  taxier,  finder jeg   hotel  holyday  Inn  med  himalaya  udsigt  fra  tagterrassen.. perfekt,  og   har  nu boket  en  trekking tur  fra  i  morgen  tidlig...... livet  er herligt  ...
 Her  kl.  5 om  om  eftermiddagen   skinner  solen  fra  en  hoej  klar  blaa himmel,  hvor  jeg  sidder paa en  lille  cafe  og  nyder  tibetansk  ingefaer-the  med  gudeagtig  udsigt  op  over  himalayas  8000 moh tinder ... ta, den  :-)













2 kommentarer:

  1. Hej Niels
    Tak for de dejlige pust fra Nepal og hav en rigtig dejlig tur i bjergene og tag nogle gode billeder fra Poon Hill.
    mvh
    Dorte

    SvarSlet
  2. Hej Niels
    Godt, du nyder tilvaerelsen i POKHARA.
    ja, der er dejligt, isaer naar bjergene er synlige. Det bliver en flot vandretur, som jeg glaeder mig til at se dine fotos fra.
    Har det fint i Thailand og flyver til Chang rai naer Laos' graense paa tirsdag.
    Hilsen, Boerge.

    SvarSlet